Poradniki

Zakładamy butik lub sklep odzieżowy – skąd pozyskać towar?

Zakładamy butik lub sklep odzieżowy – skąd pozyskać towar?

Posiadanie własnego biznesu to chyba marzenie co drugiego człowieka. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z ciążących na właścicielu obowiązków – ten artykuł ma stać się małym kompendium wiedzy o zakładaniu własnego biznesu odzieżowego. Podczas tworzenia własnej firmy niezmiernie...


Cena za sztukę czy cena za całość?

Cena za sztukę czy cena za całość?

W przypadku niektórych ofert - szczególnie stocków, towaru z upadłości czy nadwyżek - dość częstą praktyką jest podawanie ceny w odniesieniu do całego asortymentu. Jest to rozwiązanie prostsze i wygodniejsze - ostatecznie, jeśli i tak sprzedajemy towar jako całość, to przecież n...


Handel B2B a B2C - jedna litera, wiele różnic

Handel B2B a B2C - jedna litera, wiele różnic

Choć skróty "B2B" i "B2C" wyglądają bardzo podobnie, to jednak opisują dwie różne gałęzie handlu. B2C to nic innego, jak zasadniczo handel detaliczny, a B2B - hurtowy, a także import i eksport. W handlu B2C stronami umów handlowych są przedsiębiorca i konsume...


Incoterms, czyli Międzynarodowe Reguły Handlu

Incoterms, czyli Międzynarodowe Reguły Handlu

W niejednej ofercie hurtowej spotkałeś się z zapewne ze skrótami, których rozwinięcie może sprawiać pewne trudności. Pojawiają się szczególnie przy podawaniu cen i lokalizacji produktów. Najczęściej, są to warunki sprzedaży, po angielsku nazywane "incoterms", i...


Dobre zdjęcie naprawdę sprzedaje!

Dobre zdjęcie naprawdę sprzedaje!

O atrakcyjności oferty decyduje wiele czynników - niektóre są od nas zależne, inne nie. Jedną z rzeczy, którą z pewnością można zrobić, by poprawić wygląd oferty, jest obróbka zdjęć towaru. Musisz pamiętać, że wzrok każdego odwiedzającego stronę Merkandi - tak jak i każdą...


Dwa proste kroki by zwiększyć liczbę pozytywnych opinii

Dwa proste kroki by zwiększyć liczbę pozytywnych opinii

Powszechnie znanym faktem jest, że w internecie ludzie chętniej dzielą się negatywnymi opiniami. Gdy wszystko jest w porządku, najczęściej klient lub kontrahent po prostu milczy, wychodząc z założenia że w zasadzie nie ma o czym informować innych. Gdy jednak coś pójdzie nie tak, dłonie same s...


BEN, SHA, OUR czyli opcje kosztowe w przelewach zagranicznych

BEN, SHA, OUR czyli opcje kosztowe w przelewach zagranicznych

Każdy, kto choć raz wykonywał przelew zagraniczny, zetknął się z opcjami kosztowymi przy przelewie. Czym są, i z jakimi konsekwencjami się wiążą? BEN - zlecając przelew, przenosisz całość kosztów z tytułu jego wykonania na odbiorcę płatności. SHA - Ty pokrywasz koszty przelewu w swoim b...


Co możesz zrobić, by zmniejszyć ryzyko zakupu podróbek?

Co możesz zrobić, by zmniejszyć ryzyko zakupu podróbek?

Podrabiany towar jest prawdziwą zmorą handlu. Zakup takich produktów zawsze wiąże się ze stratą pieniędzy, a czasem może się również wiązać z dodatkowymi kłopotami i koniecznością składania wyjaśnień przed administracją państwową. Poniżej znajdziesz kilka rzeczy, które możesz zr...


Wszystko co musisz wiedzieć o VAT UE w zakupach hurtowych

Wszystko co musisz wiedzieć o VAT UE w zakupach hurtowych

Wiemy, że sprawy związane z rozliczeniami podatkowymi nie należą do najłatwiejszych, dlatego tak chętnie pozostawiamy je do sprawdzenia księgowym :-). Ich szczególnie trudnym przypadkiem bywają te, które są związane z VATem. Dlatego też, poniżej znajdziesz listę pytań i odpowiedzi, kt&...


Dlaczego ważne jest szczegółowe podawanie cen?

Dlaczego ważne jest szczegółowe podawanie cen?

Jedną z najistotniejszych cech handlu hurtowego jest uzależnienie cen od kupowanej ilości produktów. Zasadniczo każda cena może być do negocjacji, jeśli kupujący deklaruje spore zamówienie. Oczywiście, nierzadko rozmowy handlowe dotyczą sytuacji przeciwnej - minimalnego zamówien...


Jak zadbać o większe bezpieczeństwo transakcji w handlu hurtowym?

Jak zadbać o większe bezpieczeństwo transakcji w handlu hurtowym?

Bezpieczeństwo transakcji jest jednym z głównych wątków, jaki pojawia się przy okazji dyskusji o handlu hurtowym, imporcie i eksporcie. Oczekiwania kupujących najczęściej można porównać do tych, jakie znane są z rynku B2C - składam zamówienie online, opłacam je, i czekam...


Jak reklamować towar międzynarodowy?

Jak reklamować towar międzynarodowy?

Prowadzenie własnej działalności niesie za sobą nierzadko komplikacje, które są znacznie trudniejsze jeżeli biznes opiera się na handlu zagranicznym, a nasza znajomość prawa jest nikła. Dokonywanie reklamacji jakości towaru dostarczonego w ramach handlu międzynarodowego to jedno z częstych dz...