Powszechnie znanym faktem jest, że w internecie ludzie chętniej dzielą się negatywnymi opiniami. Gdy wszystko jest w porządku, najczęściej klient lub kontrahent po prostu milczy, wychodząc z założenia że w zasadzie nie ma o czym informować innych. Gdy jednak coś pójdzie nie tak, dłonie same składają się do pisania.
Wszędzie tam, gdzie opinie mogą mieć decydujący wpływ na rozwój sprzedaży, warto jest zachęcać zadowolonych klientów do zamieszczania opinii o swojej firmie.
Jak się za to zabrać?
Zacznij pytać.
Czasem najprostsze rozwiązanie jest zarazem tym najlepszym. Jeśli do tej pory nie miałeś w zwyczaju pytać swoich kontrahentów czy klientów o ocenę transakcji z Tobą, to po prostu zacznij. Wiele osób napisze o Tobie choćby kilka ciepłych słów, jeśli tylko wyjdziesz z inicjatywą, i o to poprosisz.
Zaoferuj upominek.
Ma to być gest wdzięczności za udaną transakcję i poświęcony czas. Może to być rabat na kolejne zamówienie, lub też dodatkowych kilka sztuk często zamawianego przez kupującego produktu. Takie gesty są naprawdę dobrze odbierane, potwierdzają że naprawdę doceniasz i liczysz się ze zdaniem swoich kontrahentów.
Z doświadczenia na Merkandi wynika jasno, że opinie mają istotny wpływ na decyzje podejmowane przez kupujących. Nie zaniedbuj więc tego elementu obsługi, i staraj się pozyskiwać pozytywne komentarze od zadowolonych kontrahentów - to z pewnością zaprocentuje kolejnymi udanymi transakcjami.