Zakładamy butik lub sklep odzieżowy – skąd pozyskać towar?
Posiadanie własnego biznesu to chyba marzenie co drugiego człowieka. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z ciążących na właścicielu obowiązków – ten artykuł ma stać się małym kompendium wiedzy o zakładaniu własnego biznesu odzieżowego. Podczas tworzenia własnej firmy niezmiernie...
Cena za sztukę czy cena za całość?
W przypadku niektórych ofert - szczególnie stocków, towaru z upadłości czy nadwyżek - dość częstą praktyką jest podawanie ceny w odniesieniu do całego asortymentu. Jest to rozwiązanie prostsze i wygodniejsze - ostatecznie, jeśli i tak sprzedajemy towar jako całość, to przecież n...
Handel B2B a B2C - jedna litera, wiele różnic
Choć skróty "B2B" i "B2C" wyglądają bardzo podobnie, to jednak opisują dwie różne gałęzie handlu. B2C to nic innego, jak zasadniczo handel detaliczny, a B2B - hurtowy, a także import i eksport. W handlu B2C stronami umów handlowych są przedsiębiorca i konsume...
Incoterms, czyli Międzynarodowe Reguły Handlu
W niejednej ofercie hurtowej spotkałeś się z zapewne ze skrótami, których rozwinięcie może sprawiać pewne trudności. Pojawiają się szczególnie przy podawaniu cen i lokalizacji produktów. Najczęściej, są to warunki sprzedaży, po angielsku nazywane "incoterms", i...
Dobre zdjęcie naprawdę sprzedaje!
O atrakcyjności oferty decyduje wiele czynników - niektóre są od nas zależne, inne nie. Jedną z rzeczy, którą z pewnością można zrobić, by poprawić wygląd oferty, jest obróbka zdjęć towaru. Musisz pamiętać, że wzrok każdego odwiedzającego stronę Merkandi - tak jak i każdą...
Dwa proste kroki by zwiększyć liczbę pozytywnych opinii
Powszechnie znanym faktem jest, że w internecie ludzie chętniej dzielą się negatywnymi opiniami. Gdy wszystko jest w porządku, najczęściej klient lub kontrahent po prostu milczy, wychodząc z założenia że w zasadzie nie ma o czym informować innych. Gdy jednak coś pójdzie nie tak, dłonie same s...
BEN, SHA, OUR czyli opcje kosztowe w przelewach zagranicznych
Każdy, kto choć raz wykonywał przelew zagraniczny, zetknął się z opcjami kosztowymi przy przelewie. Czym są, i z jakimi konsekwencjami się wiążą? BEN - zlecając przelew, przenosisz całość kosztów z tytułu jego wykonania na odbiorcę płatności. SHA - Ty pokrywasz koszty przelewu w swoi...
Co możesz zrobić, by zmniejszyć ryzyko zakupu podróbek?
Podrabiany towar jest prawdziwą zmorą handlu. Zakup takich produktów zawsze wiąże się ze stratą pieniędzy, a czasem może się również wiązać z dodatkowymi kłopotami i koniecznością składania wyjaśnień przed administracją państwową. Poniżej znajdziesz kilka rzeczy, które możesz zr...
Wszystko co musisz wiedzieć o VAT UE w zakupach hurtowych
Wiemy, że sprawy związane z rozliczeniami podatkowymi nie należą do najłatwiejszych, dlatego tak chętnie pozostawiamy je do sprawdzenia księgowym :-). Ich szczególnie trudnym przypadkiem bywają te, które są związane z VATem. Dlatego też, poniżej znajdziesz listę pytań i odpowiedzi, kt&...
Dlaczego ważne jest szczegółowe podawanie cen?
Jedną z najistotniejszych cech handlu hurtowego jest uzależnienie cen od kupowanej ilości produktów. Zasadniczo każda cena może być do negocjacji, jeśli kupujący deklaruje spore zamówienie. Oczywiście, nierzadko rozmowy handlowe dotyczą sytuacji przeciwnej - minimalnego zamówien...
Jak zadbać o większe bezpieczeństwo transakcji w handlu hurtowym?
Bezpieczeństwo transakcji jest jednym z głównych wątków, jaki pojawia się przy okazji dyskusji o handlu hurtowym, imporcie i eksporcie. Oczekiwania kupujących najczęściej można porównać do tych, jakie znane są z rynku B2C - składam zamówienie online, opłacam je, i czekam...
Jak reklamować towar międzynarodowy?
Prowadzenie własnej działalności niesie za sobą nierzadko komplikacje, które są znacznie trudniejsze jeżeli biznes opiera się na handlu zagranicznym, a nasza znajomość prawa jest nikła. Dokonywanie reklamacji jakości towaru dostarczonego w ramach handlu międzynarodowego to jedno z częstych dz...