HAPPY SALE HAPPY SALE
-30%
Na roczną REJESTRACJĘ i PRZEDŁUŻENIE
promocje nie łączą się

Najlepsze oferty stockowe ze 150 krajów

Ponad 100 000 zadowolonych użytkowników

Oferty tańsze nawet o 90% ceny wyjściowej

Bezpośredni kontakt do sprzedawców i hurtowników

Zakładamy butik lub sklep odzieżowy – skąd pozyskać towar?

Zakładamy butik lub sklep odzieżowy – skąd pozyskać towar?

Posiadanie własnego biznesu to chyba marzenie co drugiego człowieka. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z ciążących na właścicielu obowiązków – ten artykuł ma stać się małym kompendium wiedzy o zakładaniu własnego biznesu odzieżowego.

Podczas tworzenia własnej firmy niezmiernie ważne są oczywiście wszelkie dokumenty i aspekty prawne, które warunkują nam powstanie upragnionej firmy. Ponadto lokal – kwestia lokalu nie może być decyzją podjętą na szybko, raczej bardzo przemyślaną, gdyż to w nim będzie trzeba ulokować cały towar odzieżowy, jakim mamy zamiar handlować.

Skąd pozyskać odzież do sprzedaży w butiku? Jaki towar kupować?

Tymi pytaniami zasypują się przyszli właściciele sklepów odzieżowych i niewielkich butików. Odpowiedź jest prosta, lecz nie dla każdego tak oczywista. Istnieje wiele sposobów na pozyskiwanie pełnowartościowych towarów odzieżowych, jednak my odniesiemy się do najlepszego.

Hurtownie stacjonarne i internetowe 

Najlepszym sposobem na pozyskanie asortymentu odzieżowego jest odwiedzanie hurtowni stacjonarnych lub przeglądanie stron hurtowni internetowych w poszukiwaniu pożądanego przez nas towaru. Taka opcja na samym początku już umożliwia nam hurtowe i długofalowe pozyskiwanie towarów. Niezmiernie ważne jest określenie grupy docelowej, dla której towary będą pozyskiwane.

Odzież z zagranicy 

Bardzo popularne jest pozyskiwanie odzieży z zagranicy – rynki zachodnie, jak i wschodnie otwierają się coraz bardziej i dają możliwości pozyskiwania dobrej jakości asortymentu.

Chiny - najpopularniejszym rynkiem do importu odzieży są oczywiście Chiny – odzież i obuwie stamtąd sprowadzane kusi bardzo niską ceną i dużym wyborem modeli oraz kolorów, co przekłada się na rozszerzoną ofertę dla klienta. Ważne, aby faktura obejmowała nazwę ubrania, skład, wagę netto i brutto. Ponadto potrzebne jest opłacenie cła w wysokości 12% i 22% VATu.

Anglia - kolejnym popularnym importerem jest Anglia – Primark, Next, Atmosphere i wiele innych firm kusi swoją ofertą. Brak opłat celnych na terenie Unii Europejskiej dodatkowo podsyca do tego rozwiązania, jednak całkowite koszty danego asortymentu z GB okazuje się nieopłacalny, chyba, że mowa jest o second-handach czy outletach. 

Stany Zjednoczone - także stanowią świetne rozwiązanie, zwłaszcza gdy w grę wchodzi sprzedaż ubrań trudno dostępnych producentów jak GAP, Banana Republic czy American Eagle. Chcąc zając się importem odzieży z USA potrzebna jest odpowiednia licencja, która będzie potwierdzeniem niewpływania na szkodę producenta. Uzyskanie jej nie jest łatwą sprawą – alternatywą jest otwarcie outletu z odzieżą z USA, jednak i na to rozwiązanie potrzebujemy zgody producenta, a nie każdy pragnie zaistnieć na Wschodnim rynku. Prócz licencji obowiązuje nas 2% cła i 23% VAT.

Indie - ostatnimi czasy rośnie popularność azjatyckiej kultury i stylu, co niesie za sobą możliwość zarobku na asortymencie azjatyckim. Import odzieży z Indii jest o tyle interesujący, że podobnie jak asortyment chiński, odzież indyjska jest tania i opłacalna w imporcie. Ponadto jest to bardzo chodliwy towar – zafascynowanie oryginalną kolorystyką i unikatowym wzornictwem sprzedaje się w kraju zarówno jeśli chodzi o odzież, obuwie, jak i meble czy wystrój wnętrz.

Unia Europejska - import odzieży z zagranicy jest jednym z najpopularniejszych sposobów zaopatrywania butików i sklepów odzieżowych w Polsce. Wejście Polski do Unii Europejskiej stworzyło przedsiębiorcom nowe możliwości – sprowadzanie odzieży i obuwia z krajów należących do UE nie wymaga specjalnych zezwoleń i co najważniejsze nie są one objęte cłem. Ponadto bliskość krajów europejskich umożliwia łatwe i szybkie zaopatrywanie sklepów oraz nieograniczony wybór towarów.

 

Oczywiście szeroki rynek zbytu, jaki oferują Chiny czy Indie oraz kuszące ceny poszczególnych asortymentów stanowią nie lada konkurencję dla europejskiego rynku, jednak wszystko zależy od przedsiębiorcy – wielkość importowanego towaru, współpraca oraz różnorodność asortymentu będą miały ostateczny wpływ na wybór dostawcy i ostateczny asortyment jakim zaczniemy handlować.

Powyższe kwestie wymagają jeszcze dodatkowo doprecyzowania – czy samodzielnie będziemy podejmować się współpracy z zagranicznym producentem czy jednak, powierzymy to w ręce osób, które na co dzień zajmują się tego typu działaniami. Warto rozeznać się w świecie biznesu i znaleźć odpowiednich importerów, który zajmą się za nas sprowadzeniem asortymentu z danego kraju – przejmą oni wszelkie obowiązki, jakie spoczywać miałyby na nas: dokumentacje, pozwolenia, odpowiedni transport itp. 

Autor:

Merkandi

Bezpłatny NEWSLETTER

Codzienne powiadomienia o nowych produktach i nowościach w serwisie Merkandi.