FLASH SALEFLASH SALE
-20%
Na roczną REJESTRACJĘ i PRZEDŁUŻENIE
promocje nie łączą się
21 Ilość pozostałych pakietów

Najlepsze oferty stockowe ze 150 krajów

Ponad 100 000 zadowolonych użytkowników

Oferty tańsze nawet o 90% ceny wyjściowej

Bezpośredni kontakt do sprzedawców i hurtowników

Jak ogłoszenia są pozycjonowane i sortowane?

Codziennie na Merkandi pojawia się tysiące nowych ofert. Każdy sprzedający chciałby aby jego oferty były możliwie najwyżej, a kupujący aby na liście były oferty możliwie najbardziej dopasowane do ich potrzeb. Dlatego musimy dokonać pewnych wyborów. Wybory te są ściśle uzależnione od sekcji, której dotyczą. Poniżej wskazujemy w jaki sposób filtrujemy i sortujemy oferty.

  • W wyszukiwaniu - oferty są prezentowane według dopasowania do wyszukiwania na podstawie wpisanego wyrażenia. W sortowaniu kolejności ofert brane są pod uwagę takie składowe jak:
    • wyszukiwana fraza - obliczanie wartości zdefiniowanej frazy dla nazwy produktu oraz treści za pomocą algorytmu BM25 ;
    • promowanie - czy oferta jest wypromowana (niezależnie od typu promowania);
    • czy oferta jest w strefie specjalnej - tego typu oferty znajdują się wyżej na liście;
    • data publikacji lub odświeżenia (w zależności od tego, która jest nowsza);
    • status oferty - aktywne znajdują się wyżej, świeżo wygasłe na samym końcu.
  • Baza produktów, Strefa specjalna, Sekcja “Stocków”, lista ofert danego hurtownika - oferty są prezentowane od najnowszej do najstarszej według daty publikacji. Brane są pod uwagę wyłącznie oferty aktywne. Na listing nie wpływają żadne dodatkowe czynniki.
  • Sekcja  “Top oferty”, Kategoria/podkategoria - oferty są prezentowane wg funkcji oceniającej. Brane są pod uwagę takie elementy jak:
    • promowanie - czy oferta jest wypromowana (niezależnie od typu promowania);
    • czy oferta jest w strefie specjalnej - tego typu oferty znajdują się wyżej na liście;
    • data publikacji lub odświeżenia (w zależności od tego, która jest nowsza);
    • status oferty - aktywne znajdują się wyżej, świeżo wygasłe na samym końcu.
  • Sekcja “Popularne oferty” - prezentowanych jest 6 najczęściej wyświetlanych ofert z ostatnich 30 dni, sortowane wg ilości wyświetleń.

Dodatkowo, w ramach listingów pojawiają się oferty promowane. Merkandi oferuje użytkownikom następujące formy promowania ofert:

  • Hit tygodnia - oferta wyświetlana jest na stronie głównej w dedykowanej do tego sekcji. Sekcja może zawierać jednocześnie do 10 ofert i są one wyświetlane rotacyjnie. W przypadku braku ofert wypromowanych przez użytkowników, prezentowane są najpopularniejsze oferty.
  • Top oferta w kategorii - oferta wyświetlana jest w dedykowanej sekcji ponad listingiem ofert. Wyświetlanych jest 5 ofert w formie rotacyjnej. Promowanie występuje zarówno w kategorii jak i podkategoriach. W przypadku braku ofert promowanych - sekcja nie jest widoczna.
  • Wyróżnienie w Merkandi - oferta wyświetlana jest na listingach poprzez wyróżnienie kolorem. Ta forma promowania nie posiada ograniczeń ilościowych.
  • Wyróżnienie w kategorii - oferta wyświetlana jest na szczycie listy kategorii i podkategorii, jednak odbywa się to poprzez nałożenie wyższej wartości. Oznacza to, że oferta nie musi zawsze znajdować się na samej górze - jest to zależne od liczby wypromowanych tą opcją ofert oraz od uzyskanego wyniku dopasowania uwzględniającym wymieniony w poprzedniej sekcji algorytm sortujący. Ta forma promowania nie zawiera ograniczeń ilościowych. 

Promowanie ofert odbywa się przez wykupienie opcji promowania przez sprzedającego na platformie. Ponadto, Merkandi dodatkowo promuje nieodpłatnie oferty, które są popularne i uznaje za ciekawe i wartościowe dla klientów.

Bezpłatny NEWSLETTER

Codzienne powiadomienia o nowych produktach i nowościach w serwisie Merkandi.