Faq: Jak dodać swoją ofertę?


Aby opublikować swoją ofertę na Merkandi, należy posiadać konto PREMIUM, a następnie umieścić dokumenty rejestrowe swojej firmy w panelu konta lub przesłać je za pomocą faksu lub pocztą elektroniczną na adres naszego BOK, gdzie po uprzednim ich sprawdzeniu zostanie Państwu aktywowana opcja sprzedaży. Od tego momentu, do wygaśnięcia ważności konta, będą Państwo mogli dodawać nieograniczoną liczbę ofert.


Aby dodać ofertę: logujemy się na stronie Merkandi i wchodzimy na swoje konto. W panelu administracyjnym naszego konta wybieramy opcję ''Moje oferty''. Po wybraniu tej opcji, w panelu administracyjnym pokażą się wcześniej dodane przez nas oferty. Nowe oferty dodajemy przy pomocy niebieskiego przycisku ''Dodaj ofertę'', który znajduje się na górze strony. Sam proces dodawania oferty składa się z uzupełnienia następującyh 5 pól:


1. Informacje o produkcie;
2. Ważność oferty;
3. Zamówienie;
4. Opis oferty;
5. Metody płatności i wysyłki

6. Zdjęcia.

7. Media i załączniki

Ad.1. Wypełniając formularz podajemy jak najwięcej informacji o produkcie, np. wybieramy kategorię, podkategorię oraz grupę towarową, do której należy dodawany przez nas produkt (nowy, używany, uszkodzony, Mix/retourware, refurbished, outlet), oraz kraj pochodzenia produktu (kraj, w którym produkt aktualnie się znajduje).

W tej kategorii, znajdują się również takie pola jak ID towaru (wewnętrzna identyfikacja towaru), kody EAN i TARIC czy choćby marka.

By ułatwić wyszukiwanie ofert przez potencjalnych klientów, sprzedający powinni udostępniać możliwie jak najwięcej szczegółowych informacji o produkcie. Dlatego też, wszystkie pola zaznaczone są *, co oznacza, że są to pola obowiązkowe.

Ad.2. Określamy przybliżoną ważność oferty, np. oferta ważna przez 30 dni lub oferta ważna do... Po tym czasie, oferta zmienia status na archiwalną - wyświetla się z informacją, że została dodana X dni temu. By ją przywrócić, wystarczy użyć opcji "aktywuj" na liście ofert.

Ad.3. Wypełniamy kolejne dane produktu, takie jak: dostępna ilość, minimalne zamówienie, jednostka miary, w jakiej sprzedawany jest produkt czy też cena. Zależnie od wybranych wartości, zmieni się prezentacja pól (np. przy wyborze "Cena do uzgodnienia" znikną pola do wprowadzania waluty czy jednostki).

Ad.4. Uzupełniamy tytuł, treść i słowa kluczowe oferty. W poszczególnych zakładkach możemy uzupełnić te pola dla poszczególnych języków. Pamiętajmy, że wybierając np. wersję polską, niemiecką i angielską wprowadzamy nazwę/tytuł oferty oraz opis w językach odpowiednich dla wybranych wersji językowych, czyli po polsku, niemiecku i angielsku. System automatycznie rozpozna w których wersjach językowych chcemy opublikować oferty sprawdzając uzupełnienie pól w poszczególnych zakładkach.

Ważne jest także to, aby w opisie oraz na dodanych przez nas zdjęciach, nie pojawiły się dane kontaktowe firmy (takie jak numer telefonu, adres e-mail, strona internetowa, logo firmy). W opisie produktu wprowadzamy także słowa kluczowe opisujące oferowany towar.

Ad.5. Na kolejnym etapie dodawania oferty podajemy informacje dotyczące dostępnych, honorowanych przez nas metod płatności (przelew, gotówka, płatności online), a także oferowanych przez nas metod dostawy (odbiór osobisty, wysyłka krajowa, wysyłka zagraniczna). Pola te nie są obowiązkowe, jednak pamiętajmy, że im więcej szczegółów o produkcie, w tym także informacji na temat dostawy i płatności oraz zdjęć, tym większe będzie zainteresowanie ofertą.

Ad.6. Dodając zdjęcia produktów, pamiętamy o tym, że pierwszy dodany plik jest obrazkiem głównym oraz o tym, że dodanie kilku zdjęć w dużym formacie zwiększy atrakcyjność naszego ogłoszenia, co z kolei przełoży się na większą liczbę odpowiedzi!

Ad.7. Jeżeli produkt jest znany i posiadają Państwo film przedstawiający jego działanie/recenzję, to w polu Video URL można dodać adres do filmu w serwisie Youtube lub Vimeo. W opisie produktu możemy dodatkowo dodać 1 załącznik. Przykładowo, może to być tabela ze spisem oferowanych przez nas produktów, cennik itp. (dozwolony format plików PDF, DOC, XLS, XDOC, TXT, JPG, JPEG, GIF, PNG. Maks. rozmiar 5MB). 

Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych pól, ofertę możemy zapisać jako szkic (jeżeli jeszcze nie chcemy jej opublikować, a jedynie zapisać postęp), opublikować na stronie lub opublikować i przejść do opcji promowania, które zwiększają widoczność oferty.

Tutaj osoby zainteresowane mogą wybrać spośród różnych form promowania oferty:
- najciekawsza oferta tygodnia,
- top oferty na Merkandi,
- wyróżnienie na liście ofert Merkandi,
- Top oferta w wybranej kategorii,
- wyróżnienie w wybranej kategorii.

Podane koszty promocji dotyczą jednej wersji językowej. Promowanie ofert nie jest obowiązkowe, aczkolwiek wskazane, ponieważ dzięki niemu oferta będzie się wyróżniać spośród innych.


Powrót do listy