HELLO SPRING
-30%
Na roczną REJESTRACJĘ i PRZEDŁUŻENIE
promocje nie łączą się

Najlepsze oferty stockowe ze 150 krajów

Ponad 100 000 zadowolonych użytkowników

Oferty tańsze nawet o 90% ceny wyjściowej

Bezpośredni kontakt do sprzedawców i hurtowników

Pomoc i wskazówki

Popularne tematy

Merkandi jest międzynarodową platformą handlu hurtowego, która zrzesza hurtowników, dystrybutorów, importerów i eksporterów, działających w branży skupu i sprzedaży końcówek serii, nadwyżek magazynowych oraz produkcyjnych, zwrotów konsumenckich, zwrotów poleasingowych, towarów z zajęć komorniczych, likwidacji firm itp. Nasza platforma, która działa na największych europejskich rynkach i dostępna jest w wielu językach, umożliwia szybkie dotarcie zarówno do dostawców dobrej jakości towarów po obniżonych cenach jak i do odbiorców, zainteresowanych stałą współpracą w zakresie dostaw palet lub kontenerów z towarem.

Jako platforma handlu hurtowego, udostępniamy naszym użytkownikom zaawansowany system informatyczny, który umożliwia wygodną i szybką wymianę informacji handlowych oraz usprawnienie procesów zakupowo-sprzedażowych. W jaki sposób? Udostępniamy narzędzia, dzięki którym uproszczone zostaje nawiązanie kontaktów handlowych w Europie i na całym świecie. Na Merkandi użytkownicy mają dostęp do szerokich w asortyment katalogów produktów i dostawców jak również do zaawansowanej wyszukiwarki. Hurtownie i dystrybutorzy, zainteresowani szybką sprzedażą swoich towarów, zamieszczają na platformie Merkandi ogłoszenia produktowe, a użytkownicy, zainteresowani zakupem towarów kontaktują się bezpośrednio z ogłoszeniodawcą w celu ustalenia szczegółów zamówienia.

Platforma Merkandi skierowana jest przede wszystkim do hurtowników, producentów, pośredników handlowych, firm zajmujących się eksportem i/lub importem, ale także do właścicieli sklepów stacjonarnych, sklepów internetowych oraz osób, zajmujących się handlem obwoźnym czy sprzedażą na targowiskach lub w halach targowych. Merkandi cieszy się ogromną popularnością wśród licytatorów komorniczych i dużych sieci handlowych.

Merkandi jako platforma handlu hurtowego to międzynarodowy rynek, na którym spotykają się kontrahenci z całego świata, specjalizujący się w handlu towarami z końcówek serii, nadwyżek, licytacji komorniczych. likwidacji sklepów, zakładów produkcyjnych itd. Platforma udostępnia wszystkim odwiedzającym pełen wgląd do zamieszczonych tu ofert hurtowych, opisu produktów, zdjęć oraz list artykułów, jeśli te zostały załączone przez sprzedających przy publikacji ofert. Natomiast dane kontaktowe sprzedających dostępne są wyłącznie dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników Merkandi.

Zainteresowani regularnym otrzymywaniem ofert mają możliwość zapisania się na bezpłatny newsletter.

Aby uzyskać możliwość nawiązania kontaktów ze sprzedającymi lub z kupującymi należy zarejestrować konto na Merkandi. W zakładce Rejestracja prezentowane są dwa typy kont do wyboru:

  • konto Standard
  • konto PREMIUM

Po zarejestrowaniu wybranego typu konta i opłaceniu rocznego abonamentu użytkownik otrzymuje zamówiony pakiet usług dostępny w wybranej przez siebie opcji.

Posiadacze konta Standard mają dostęp do bazy hurtowników i przy pomocy danych kontaktowych, wyświetlanych na stronie oferty, mogą nawiązać bezpośredni kontakt z wybranym sprzedającym (mailowy lub telefoniczny). W ten sposób mogą zadać sprzedawcy pytania odnośnie wystawionego na sprzedaż towaru, umówić się na sprawdzenie / inspekcję, ustalić szczegóły finalizacji transakcji.

Właściciele konta PREMIUM, którzy po pozytywnej weryfikacji otrzymali na Merkandi status sprzedającego, mają zarówno dostęp do bazy hurtowników, publikujących na Merkandi oferty sprzedaży, jak i sami dysponują kontem sprzedającego, za pomocą którego mogą zamieszczać dowolną liczbę ogłoszeń na posiadane towary z nadwyżek, likwidacji, zajęć komorniczych. Obok ofert, opublikowany jest również rozbudowany profil hurtownika. Za jego pomocą, zainteresowani zakupem wystawionego towaru, mogą nawiązać bezpośredni kontakt handlowy ze sprzedającymi.

Wszyscy użytkownicy naszej platformy mogą liczyć na pomoc naszych współpracowników - kontakt z nami możliwy jest w wielu językach, jesteśmy dostępni drogą mailową jak i telefoniczną przez 5 dni w tygodniu.

Znalezienie interesującego towaru w dobrej cenie stanowi często nie lada wyzwanie. Szczególnie jeżeli do wyboru mamy kilka tysięcy ofert. Aby ułatwić to zadanie, stworzyliśmy wyszukiwanie zaawansowane.

Po wejściu na Merkandi, w górnej sekcji strony znajduje się wyszukiwarka. Służy ona do szukania towarów i hurtowników w naszym serwisie. Wystarczy wprowadzić szukaną frazę i kliknąć w ikonę “lupy” bądź zatwierdzić klawiszem ENTER. Po tym kroku, wynik naszego zapytania zostaje wyświetlony na podstronie wyszukiwarki zaawansowanej, w której jest możliwość doprecyzowania go według różnych kryteriów.

Wyszukiwanie zaawansowane daje następujące możliwości:

- szukanie po kraju, w którym znajduje się towar;

- szukanie według branży (kategorii);

- szukanie według grupy towarowej (więcej informacji dot. grup towarowych znajduje się na podstronie https://merkandi.pl/info/co-to-jest-retour/9);

- szukanie według frazy, które korzysta z tytułu, opisu i słów kluczowych zamieszczanych w ofercie;

Należy pamiętać, że im więcej parametrów zostanie określonych, tym dokładniejszy będzie wynik wyszukiwania. Dokładniejszy oznacza tutaj precyzyjność a ona idzie w parze ze zmniejszoną ilością propozycji ofert do wyświetlenia. Z wyszukiwarki zaawansowanej należy więc korzystać umiejętnie i rozważnie.

Przykład:

Chcemy wyszukać napój energetyczny marki Red Bull.

Wpisując "Red Bull" otrzymamy wszystkie oferty, które zawierają tą frazę (w tytule, treści lub/i słowach kluczowych).

Jeśli jednak chcielibyśmy zawęzić listę interesujących nas ofert do konkretnego kraju, np. Polski to będziemy musieli wybrać ten kraj z bocznego (lewego) menu ustawień zaawansowanego wyszukiwania.

Wyszukiwanie zaawansowane jest ważnym elementem Merkandi, który pozwala na odnalezienie ofert w sposób precyzyjny i wygodny. Aby jeszcze bardziej ułatwić znajdowanie najciekawszych ofert zapraszamy do zapoznania się z funkcjonalnościami dodawania hurtowników do ulubionych i obserwowania ofert.

Wszystkie metody płatności udostępniane na Merkandi widoczne są w ostatnim kroku rejestracji konta. Tuż po wypełnieniu formularza i kliknięciu w przycisk "Rejestruj", zostaniemy przeniesieni na stronę z płatnościami. Znajdują się tam 3 pozycje:

* Paypal - dzięki temu systemowi można dokonać szybkiej płatności kartą bądź zapłacić bezpośrednio ze swojego konta na Paypalu.

* Płatności online, czyli system Przelew24, który również pozawala na dokonanie szybkiej płatności. Po wybraniu tej opcji, zostaniemy przekierowani na stronę, na której należy wybrać swój bank bądź płatność kartą.

* Przelew bankowy - poza danymi do przelewu, pojawi się również blankiet do wydruku.

* Płatności online Multisafepay - alternatywna forma płatności kartą Visa lub Mastercard.

W momencie rejestracji otrzymają Państwo mailowo potwierdzenie rejestracji, w którym znajduje się link do płatności, a także faktura proforma do pobrania. Dzięki temu można w każdej chwili powrócić do metod płatności.

Standarową ofertą platformy Merkandi jest opcja wykupienia konta PREMIUM. Możliwości, które płyną z posiadania takiego konta są osiągalne zarówno dla sprzedających, jak i kupujących.

Jeżeli takie konto zakłada np. hurtownik, aby korzystać z możliwości zamieszczania swoich ofert, najpierw bezwzględnie musi przejść proces weryfikacji. Jest to jeden z najważniejszych etapów, podczas którego dochodzi do sprawdzenia danych i wiarygodności konkretnej firmy, która aspiruje do aktywnego korzystania z naszego serwisu. Tylko pod warunkiem pozytywnego wyniku czynności sprawdzających, przeprowadzanych przez pracowników Merkandi, hurtownikowi zostaje aktywowana możliwość publikowania ogłoszeń.

Sam proces weryfikacji trwa zazwyczaj kilka godzin.

W efekcie pozytywnego rozpatrzenia, sprzedawca uzyskuje w ten sposób możliwość tak prezentacji własnej firmy, jak również oferowanych przez siebie towarów. Jednocześnie należy podkreślić, że esencjonalna prezentacja firmy zawsze jest widoczna dla zarejestrowanych użytkowników platformy, bezpośrednio przy każdej zamieszczonej propozycji sprzedaży towaru. Oprócz tego, już w szerszym zakresie, charakterystyka danej firmy znajduje się w osobnej zakładce, tzn. „Hurtownie”.

 

  1. Już pierwszą namacalną korzyścią jest fakt pozytywnej weryfikacji, co daje wyraźny sygnał potencjalnym nabywcom o charakterze i standardach sprzedawcy. >
  2. Następnie, zupełnie wyjątkową opcją jest możliwość zamieszczenia nieograniczonej ilości ofert. Hurtownik nie musi w żaden sposób kontrolować, przeliczać i obawiać się, o ich limity. Absolutnie, jako sprzedawca PREMIUM na Merkandi żadne limity tego typu go nie dotyczą. >
  3. Możliwość zamieszczania nieograniczonej liczby ofert obowiązuje w każdej wersji językowej, dostępnej na naszej platformie. Oznacza to tyle, że użytkownik będący sprzedawcą PREMIUM na Merkandi, może śmiało publikować zarówno w wersji, na której się zarejestrował, jak i na pozostałych, bez żadnych dodatkowych opłat! Jedynym ograniczeniem, które służy jedynie wygodzie i komfortowi korzystania z naszej platformy, jest przestrzeganie zasady, że publikując ofertę na polskiej wersji, należy zredagować ją w języku polskim, z kolei aby móc zamieścić ogłoszenie na wersji np. włoskiej, można tego dokonać tylko i wyłącznie posługując się językiem włoskim, itd. >
  4. Publikowane przez naszych sprzedawców PREMIUM oferty są promowane w rożnych serwisach i pozycjonowane w Google, co w znaczący sposób wpływa na zwiększenie zainteresowania towarem danego hurtownika i docelowo generuje wzrost wyników sprzedaży.>
  5. Z kolei użytkownicy konta PREMIUM, którzy stanowią grupę kupujących, otrzymują poszerzony zakres informacji o hurtownikach z Merkandi oraz możliwość interakcji i podsumowania efektów czy przebiegu transakcji w formie opinii. Te opinie, są publikowane na stronie sprzedawcy. >
  6. Dodatkowo takie opinie są widoczne tylko dla użytkowników PREMIUM i również tylko oni mogą je redagować. >
  7. Komentarze innych handlowców, kupców są znakomitym źródłem wiedzy, pochodzącym z pierwszej ręki i dającym wgląd w rzeczywisty przebieg zakupu i wszystkich jego okoliczności. Użytkownik PREMIUM dzięki dostępowi do takiego źródła, łatwiej może wybrać kontrahenta, dzięki zapoznaniu się z opiniami zwrotnymi osób, które miały już okazję z nim współpracować.>

     Posiadacz konta Standard na platformie Merkandi otrzymuje możliwość korzystania z naszego serwisu przez 12 miesięcy. W okresie ważności abonamentu, użytkownik Standard, ma dostęp do wszystkich danych kontaktowych hurtowników, którzy oferują swoje towary na naszym serwisie. Dokładnie rzecz biorąc ma do dyspozycji pełne dane teleadresowe każdego sprzedawcy, co więcej są dla niego widoczne również języki, w których można się porozumiewać z danym kontrahentem. Jeżeli hurtownia posiada własną stronę internetową, ma mozliwość dodania jej adresu w swoim profilu. I ta informacja również udostępniona jest udostępniona dla zarejestrowanego użytkownika konta Standard.

      Należy zaznaczyć, że fakt nieustannego powiększania się bazy hurtowników na naszej platformie, nie generuje żadnych dodatkowych opłat aktualizacyjnych ze strony użytkowników Standard. Jednorazowa opłata w postaci rocznego abonamentu, uprawnia ich do dostępu do danych zarówno hurtowników, obecnych w naszej bazie w dniu jego rejestracji, jak i w kolejnym okresie, aż po ostatni dzień ważności konta. Oczywiście przez cały czas ważności konta, zarejestrowany użytkownik Standard, może liczyć na wsparcie i pomoc techniczna Biura Obsługi Klienta platformy Merkandi.

Nasza platforma Merkandi oferuje dwa typy kont: Standard i PREMIUM. Funkcjonalność, przypisana do poszczególnych kont, związana jest z charakterem działalności naszych użytkowników:

Konto Standard
To konto zostało zaprojektowane z myślą o licznej rzeszy klientów, którzy poprzez nasz serwis otrzymują szybki i wygodny dostęp do zaufanych i sprawdzonych hurtowników z Europy, oferujących markowy towar z nadwyżek, likwidacji, końcówek serii, wyprzedaży, licytacji.
Każdy użytkownik konta Standard ma pełny dostęp do naszej bazy danych, gdzie znajdują się dane kontaktowe sprzedawców, oferujących swoje towary na platformie Merkandi. Dane kontaktowe prezentowane są w profilu sprzedającego – adres firmy, adres magazynu, numery telefonów stacjonarnych i komórkowych, adresy e-mail i strona internetowa hurtownika.
Kupujący może nawiązać szybki i bezpośredni kontakt z hurtownikiem w sprawie oferty zamieszczonej na platformie, może także przedstawić mu swoje własne zapytanie ofertowe lub propozycję współpracy.

Konto PREMIUM
To konto skierowane jest zarówno do użytkowników, zainteresowanych tylko zakupem towarów, czyli pozyskaniem nowych dostawców, jak i do użytkowników, poszukujących nowych odbiorców towarów z nadwyżek, likwidacji oraz zajęć komorniczych .
Konto PREMIUM zapewnia dostęp do bazy danych kontaktowych sprzedawców na platformie Merkandi, baza ta zawiera jednak dodatkowe informacje, do których użytkownik konta Standard nie ma dostępu.
Dodatkowe informacje to:
- Czarna lista - na tej liście znajdują się nierzetelni sprzedający, którzy dokonali oszustw, nadużyć, a którzy nadal są aktywni w internecie, często pod zmienionymi nazwami;
- System komentarzy - ten system pozwala użytkownikom konta PREMIUM wystawiać opinie sprzedającym na platformie Merkandi, oceniać ich rzetelność oraz profesjonalizm.

Dodatkową i bardzo ważną funkcjonalnością konta PREMIUM jest opcja sprzedaży, która włączana jest wszystkim użytkownikom tego konta po pozytywnej weryfikacji przesłanych dokumentów rejestrowych. Użytkownik otrzymuje do dyspozycji wygodny panel do zamieszczania nieograniczonej liczby ofert, wraz ze zdjęciami i załącznikami, a także profesjonalny showroom sprzedającego, w którym zawarte są szczegółowe informacje dot. danych teleadresowych oraz profilu prowadzonej działalności.

Wszyscy zarejestrowani użytkownicy platformy Merkandi, mogą liczyć na profesjonalne wsparcie i pomoc, ze strony wyspecjalizowanych pracowników biura obsługi naszego serwisu. Każde zapytanie dotyczące naszej platformy, kwestie techniczne, czy inne zagadnienia trapiące naszych klientów mogą być sygnalizowane poprzez dowolny z wymienionych kanałów komunikacyjnych:

  • telefonicznie
  • przez Skype
  • poczta elektroniczna.
  • Chat

Oczywiście zaplecze obsługi klienta w tym zakresie, jest przygotowane w każdym języku, który funkcjonuje na Merkandi. Nasi specjaliści są do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:30 do 15:30 (CET).

Dokładamy wszelkich starań, by na zapytania mailowe odpowiedzieć w możliwie najkrótszym czasie. Na docierające do nas wiadomości po godzinach naszej pracy lub w dni wolne od pracy, odpowiadamy zazwyczaj pierwszego - najblizszego dnia roboczego.

Należy pamiętać, że my też jesteśmy ludźmi i również korzystamy z urlopów. W takich przypadkach otrzymają Państwo od nas zwrotkę, kiedy nasz pracownik, odpowiedzialny za daną wersję językową będzie dostępny. Zachęcamy również do kontaktu w innym języku.

W miarę możliwości, staramy się również skontaktować z klientami, którym nie udało się do nas dodzwonić.

Każdorazowo, jeśli występują jakiekolwiek przerwy w funkcjonowaniu biura, odpowiednia informacja, dotycząca przyczyny i długości takiego wydarzenia, zostaje umieszczona w podstronie Kontakt, w każdej wersji językowej platformy, z odpowiednim wyprzedzeniem.

Każdy użytkownik Standard ma możliwość przejścia na wersję PREMIUM w dowolnym momencie trwania abonamentu.

 

Procedura przejścia na wyższy typ konta (z konta Standard na PREMIUM):

 1. w celu przejścia na wyższy typ konta, należy posiadać konto Standard;

 2. kolejno trzeba się na nie zalogować;

 3. na stronie głównej panelu użytkownika, pojawi się przycisk “Zmień typ konta”, w który należy kliknąć;

 4. pojawią się nam szczegóły zamówienia, które trzeba potwierdzić;

 5. po potwierdzeniu, zostaniemy przeniesieni do podstrony płatności;

 6. po dokonaniu płatności i zaksięgowaniu przelewu, typ konta zostanie zmieniony na PREMIUM.

W przypadku problemów z dokonaniem płatności, prosimy o skontaktowanie się z naszym biurem obsługi klienta, dostępnym w zakładce Kontakt.

Każdy użytkownik otrzyma fakturę VAT za wykupienie abonamentu na platformie Merkandi. Trzeba jednak pamiętać, iż oryginalna faktura zostanie aktywowana dopiero po tym jak otrzymamy płatność na nasze konto. Jeżeli konto było aktywowane na podstawie potwierdzenia, oryginalna faktura do pobrania może pojawić się dopiero po 1-2 dniach.

Faktury elektroniczne są w pełni akceptowalne i zgodne z przepisami obowiązującymi w naszym państwie, jeśli jednak życzą sobie Państwo fakturę w formie papierowej, prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta a my wyślemy ją na wskazany przez państwa adres.>

Strefa specjalna to miejsce zarezerwowane dla najbardziej aktywnych użytkowników, którzy oczekują więcej i poszukują najlepszych ofert. Użytkownicy znajdą tutaj specjalnie wyselekcjonowane oferty, które nie mogą być dostępne publicznie z takich powodów jak:

  • umowa z producentem, która zabrania publikowanie ofert w formie ogólnodostępnej;
  • towar posiada ograniczenia sprzedaży w określonych krajach;
  • cena towaru nie może być podana do publicznej wiadomości;
  • towar jest markowy, lecz jego dalsza dystrybucja obarczona jest restrykcjami.

Powyższe ograniczenia są najczęściej nakładane przez same marki, producentów lub dystrybutorów i nie są negocjowalne, Produkty, które są nimi objęte nie mogą być zatem oferowane na ogólnodostępnych kanałach sprzedażowych. W Merkandi znamy tę specyfikę rynku hurtowego, dlatego też zdecydowaliśmy się wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników tworząc zamkniętą strefę specjalną.

Kupujący zainteresowani ofertami tego typu mogą wykupić dostęp do strefy specjalnej z poziomu panelu Użytkownika. Po wykupieniu dostępu, użytkownik będzie miał możliwość przeglądania ofert specjalnych z poziomu strony głównej oraz w poszczególnych kategoriach. Dostęp do strefy specjalnej obowiązuje przez 12 miesięcy od daty zakupu i jest ściśle związany z ważnością konta.

Sprzedający, którzy posiadają towar spełniający jeden z powyższych warunków mogą opublikować swoje oferty w strefie specjalnej zaznaczając pole "Oferta widoczna tylko dla wybranej grupy użytkowników z dostępem do strefy specjalnej", w formularzu publikacji oferty. Po opublikowaniu takiej oferty będzie ona widoczna wyłącznie dla użytkowników, którzy mają wykupiony dostęp do strefy specjalnej. Użytkownik nie posiadający dostępu do strefy specjalnej, może publikować w niej swoje oferty.

Strefa specjalna jest nowatorską funkcjonalnością na platformie Merkandi zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Kupujący mają dostęp do unikatowych ofert, niepublikowanych na innych portalach, sprzedający natomiast mają możliwość zaprezentowania towarów objętych ograniczeniami sprzedaży i dystrybucji oraz kontaktu z kupującymi, którzy szukają tego typu produkty.

Strefa specjalna zatem doskonałe uzupełnienie bazy ofert dla towarów, które ze względu na ograniczenia sprzedażowe, nie mogą być prezentowane w ogólnodostępnych stronach handlu hurtowego.

Komentarze na platformie wystawiane są przez kupujących dla sprzedających. W zależności od ich typu i liczby mogą generować zaufanie do Twojej firmy i zwiększać sprzedaż lub odstraszać Twoich potencjalnych klientów. Jak działa system komentarzy na Merkandi? Poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki.

Jak działają komentarze na Merkandi?
Każdy kupujący ma prawo wystawić jeden komentarz do jednej dokonanej transakcji, jeżeli od dnia wystawienia faktury przez sprzedającego minęło nie więcej niż 2 miesiące. Komentarz może być jednego z trzech typów - pozytywny, neutralny lub negatywny. W przypadku pierwszych dwóch publikacja następuje natychmiastowo, a hurtownik otrzymuje powiadomienie o nowym komentarzu opublikowanym na jego profilu. W przypadku negatywnego - trafia on do naszego zespołu. Jeżeli jest prawidłowo sformułowany, przenosimy go do kolejki oczekujących publikacji i wysyłane jest powiadomienie systemowe do sprzedającego. Każdy hurtownik ma od tego momentu 7 dni na wyjaśnienie sprawy z kupującym lub zgłoszenie nam, że transakcja się nie odbyła. Jeżeli w tym czasie kupujący zgłosi chęć jego usunięcia lub nie uda nam się pozyskać dowodów zawarcia transakcji po zgłoszeniu jej braku przez hurtownika - usuwamy go i informujemy obie strony. W przeciwnym przypadku po 7 dniach zostaje opublikowany, a hurtownik otrzymuje powiadomienie.

Drugim elementem systemu komentarzy jest ocena sprzedającego w 4 kategoriach: 
- zgodność przedmiotu z opisem
- kontakt ze sprzedającym
- czas realizacji zamówienia
- koszt wysyłki
Każdą z tych kategorii można ocenić od 1 do 5 gwiazdek. Następnie średnia opinii wszystkich komentujących jest uśredniana i wyświetlana w profilu sprzedającego.

Czy mogę usunąć negatywny komentarz z mojego profilu?
Każdy komentarz może być usunięty w przypadku, gdy kupujący zgłosi nam, że spór został rozwiązany i wypracował z hurtownikiem rozwiązanie. W uzasadnionych przypadkach usuwamy komentarze, gdy okaże się, że transakcja się nie odbyła. W pozostałych przypadkach nie pośredniczymy w sporach dot. komentarzy. Każdy kupujący ma możliwość wystawienia komentarza negatywnego a hurtownik, poza wskazanymi wyjątkami, nie ma prawa rościć o jego usunięcie.

Dbanie o reputację i unikanie negatywnych komentarzy
Negatywne komentarze niewątpliwie wpływają negatywnie na sprzedaż i zaufanie klientów. W związku z tym polecamy każdemu hurtownikowi zdobywanie pozytywnych komentarzy już od pierwszego dnia. Powodów takiej porady jest kilka:
- pozytywne komentarze zwiększają wiarygodność sprzedającego
- w przypadku otrzymania negatywnego komentarza, pozytywne zmniejszają jego siłę i pozwalają utrzymać reputację na wysokim poziomie
- duża liczba pozytywnych komentarzy generuje większą sprzedaż.

Jak zachęcić kupujących do wystawienia komentarza?
Do publikacji negatywnych komentarzy nikogo nie trzeba zachęcać, natomiast w przypadku pozytywnych doświadczeń kupujący nie są tak skłonni dzielić się swoją opinią. W związku z tym polecamy kilka znanych i sprawdzonych przez naszych hurtowników metod pozyskiwania pozytywnych opinii:
- rabat na zamówienie lub kolejne zamówienie
- gratisy dodane do zamówienia w ramach publikacji komentarzy
- zaoferowanie lepszego jakościowo towaru w ramach rekompensaty za opinię

Co zrobić gdy kupujący opublikował nieuczciwy komentarz?
Jeżeli z jakiegoś powodu komentarz jest krzywdzący i nieprawdziwy, każdy sprzedający ma możliwość odpowiedzi na niego. W takiej sytuacji pod komentarzem w profilu pojawi się również odpowiedź, co pozwoli potencjalnym kupującym poznać opinię obu stron na temat transakcji i daje możliwość obrony przed nieuczciwymi kupującymi.
Jest jeszcze jedna ważna rzecz, którą warto wspomnieć. Merkandi jest platformą operująca w wielu różnych krajach oraz wielu językach. W przypadku otrzymania komentarza niezależnie od języka jego publikacji nasi specjaliści przetłumaczą go na wszystkie pozostałe dostępne języki. W ten sposób zyskując pozytywną opinię w jednej wersji, hurtownik otrzymuje pozytywne komentarze w każdej dostępne. Oczywiście taka sama sytuacja występuje również w przypadku komentarzy negatywnych oraz neutralnych.
Polecamy wszystkim korzystać z systemu komentarzy, aby nagradzać hurtowników za profesjonalnie przeprowadzone transakcje oraz aby ostrzegać innych przed nieuczciwymi kontrahentami. Zarówno komentarze jak i ocena sprzedaży w przypadku zdania o klienta zawsze przynoszą pozytywne efekty dla obu stron transakcji.

Zostałem oszukany, czy mogę zrobić coś jeszcze poza publikacją negatywnego komentarza?
Dzięki temu, że weryfikujemy naszych sprzedających, sprawdzamy autentyczność towaru, oraz umożliwiamy użytkownikom wystawianie komentarzy, w znaczny sposób zwiększamy bezpieczeństwo dokonywanych transakcji na naszej platformie. Zdarzają się jednak sytuacje, w których sprzedający z różnych powodów nie wywiązują się z warunków zamówienia. W takim przypadku pierwszym krokiem, jaki powinien podjąć kupujący, jest publikacja negatywnego komentarza w profilu sprzedającego - takie działanie wystarcza najczęściej do tego, aby transakcja została pomyślnie zrealizowana.


W przypadku gdy komentarz nie przyniósł oczekiwanego skutku, kupujący powinien zgłosić sprawę do lokalnego komisariatu Policji. Warto przy tym posiadać komplet dokumentów potwierdzających wszystkie etapy transakcji. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w naszym poradniku dot. dobrych praktyk przy dokonywaniu transakcji.


Z uwagi na fakt, że nie pośredniczymy w transakcjach pomiędzy użytkownikami, wszelkie działania z naszej strony, mające na celu pomoc w rozwiązaniu sporu, mogą zostać podjęte dopiero po otrzymaniu potwierdzenia złożenia zawiadomienia na Policję, o które należy poprosić podczas składania zeznań.

 
 
 
 
Przed opublikowaniem swoich ofert, każdy hurtownik przechodzi proces weryfikacji. Taka weryfikacja ma na celu zwiększenie Twojego bezpieczeństwa podczas zawieranych transakcji. Dodatkowo weryfikujemy również oferty z produktami markowymi w celu potwierdzenia autentyczności i pochodzenia takiego towaru.

Świat dąży do co raz większej cyfryzacji. Wraz z jej postępem pojawia się co raz więcej zagrożeń. Jednym z popularniejszych zagrożeń jest Phishing.

Czym jest Phishing?
Jest to próba wyłudzenia danych przez podszycie się pod osobę, firmę lub instytucję. Oto kilka przykładów zasady działania takich wyłudzeń:

  • Wyłudzenie danych do logowania przez fałszywą stronę - przestępcy wykonują identyczną kopię witryny, jednak pod innym adresem internetowym. Następnie wysyłają mailing podszywając się pod zainteresowanych klientów lub samą firmę z prośbą o zalogowanie/obejrzenie konkretnej oferty. W takich przypadkach należy zachować czujność. Najłatwiejszym sposobem aby uniknąć takiego zdarzenia jest spojrzenie w pasek adresu podczas logowania. Jeżeli jest on inny niż merkandi.pl lub inna z domen merkandi, należy zaniechać logowania, wejść na stronę Merkandi i zgłosić niezwłocznie taką sytuację obsłudze Klienta. Warto również zaznaczyć, że przestępcy często stosują różnego rodzaju sztuczki, aby upodobnić domenę do oryginalnej. Przykłady: Merkondi.pl czy merkandi.pl.nazwadomeny.com. W pierwszym przypadku widzimy literówkę w nazwie, którą łatwo przeoczyć natomiast w drugim subdomenę, która jest identyczna z domeną jednak nie jest domeną Merkandi.
  • Wyłudzenie danych przez e-mail - przestępcy wysyłają mail z domeny podobnej do firmowej proszą o hasło do logowania, wysłanie dokumentów itp. Jednocześnie dbając o szczegóły - wysyłając szablony wiadomości, które rzeczywiście wykorzystuje strona oraz stopki agentów obsługi klienta. Przed odpowiedzią na mail z prośbą o dane wrażliwe, sprawdź zawsze kto jest nadawcą - wszyscy nasi agenci korzystają wyłącznie z adresów w domenie merkandi - imie@merkandi.domena.

To tylko dwa przykłady najpopularniejszych ataków. Jest ich zdecydowanie więcej a każdy z nich może mieć swoje odmiany, które zależą wyłącznie od kreatywności i sprytu przestępców.

W związku z rozwijającymi się zagrożeniami postanowiliśmy zastosować rozwiązanie proaktywne w postaci obowiązkowego dwuskładnikowego logowania do konta. Przy próbie logowania, po wprowadzeniu loginu i hasła zostaniesz poproszony o kod aktywacyjny, który zostanie wysłany na Twój adres e-mail. W ten sposób nawet w przypadku utracenia danych do logowania, przestępca nie będzie się w stanie zalogować do Twojego konta.

Czy jest mi to potrzebne? Na moim koncie na Merkandi nie ma nic ciekawego
Wiele osób złudnie sądzi, że przestępcy nie będą zainteresowani ich kontem. Nie jest to prawdą z dwóch powodów:

  1. Jeżeli jesteś sprzedawca, na Twoim koncie mogą znajdować się dane wrażliwe takie jak dane klientów i transakcji. Te dane mogą zostać wykorzystane przez przestępce w celu skomponowania dalszego ataku lub szantażu. Należy pamiętać, że obowiązujące przepisy RODO również nakładają na każdego przedsiębiorce zabezpieczenie tego typu danych w najlepszy możliwy sposób.
  2. Twoje konto może posłużyć do skoordynowanego ataku na kolejne osoby. Przestępca z poziomu Twojego konta może w twoim imieniu wysyłać informacje i wiadomości do Twoich klientów. Może w ten sposób np. Publikować oferty a następnie prosić zainteresowanych o wpłatę za zamówienie na podstawione przez niego konto. Choć to nie Ty w ten sposób oszukujesz ludzi, to traci na tym wizerunek Twojej firmy oraz może spowodować kłopoty z prawem, ponieważ do czasu wyjaśnienia sprawy to Ty jesteś osobą, która wyłudziła pieniądze od klientów.

Wykradziono mi dane, co zrobić?
Natychmiast zgłoś sprawę obsłudze klienta Merkandi, zmień hasło do konta na Merkandi oraz upewnij się, że w ustawieniach konta nikt nie podmienił Twojego adresu e-mail. Jeżeli używać hasła do logowania na Merkandi również w innych miejscach - zmień je również w innych miejscach.

Ważna uwaga
Dwuskładnikowe logowanie nie chroni jest dodatkową warstwą zabezpieczeń, która zwiększa bezpieczeństwo jednak nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa. Sprawia ono, że włamanie się do Twojego konta przy pomocy wykradzionych danych staje się znacznie trudniejsze, natomiast istnieją metody phishingu, w których wyłudzany jest również kod potwierdzający, stąd nadal należy sprawdzać witryny, na których się logujemy pod kątem możliwych wyłudzeń danych. 


Zespół Merkandi nieustannie pracuje nad bezpieczeństwem danych oraz kont użytkowników wprowadzając nowe funkcjonalności.

Bardzo dobrą praktyką biznesową, w szczególności dla sprzedających, jest oferowanie obsługi klienta na najwyższym poziomie. Jednym z najczęściej popełnianych błędów w branży handlu hurtowego jest lekceważenie odpowiedzi na wiadomości otrzymywane od kupujących/sprzedających.
Merkandi jest międzynarodową platformą, na której kładziemy ogromny nacisk na prawidłowy kontakt i relacje biznesowe pomiędzy użytkownikami. Aby zapewnić wysoki poziom obsługi, dbamy o wskaźniki i statystyki odpowiedzi na wiadomości. W związku z tym możesz otrzymywać od nas powiadomienia, jeśli w Twoim panelu będą znajdowały się wiadomości bez odpowiedzi. 


Dlaczego to robimy?

  • Aby powiadomić Cię o nieprzeczytanych wiadomościach - czasami zdarza się, że wiadomości trafiają do spamu, zostają przeoczone, a Ty tego nie zauważysz. Dbamy o to, aby żadna wiadomość Ci nie umknęła.
  • Aby edukować Cię w kwestii dobrych praktyk biznesowych - wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że brak odpowiedzi na wiadomości może mieć negatywny wpływ na ich biznes. Staramy się tłumaczyć, dlaczego odpowiadanie na wiadomości jest takie ważne.
  • Aby zwiększyć Twoją sprzedaż - jeżeli dzisiaj nie odpowiesz użytkownikowi, za tydzień może on już nie być zainteresowany Twoją ofertą. Aby maksymalizować sprzedaż, musisz obsłużyć wszystkich.


Dlaczego to jest ważne?
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep. Wchodzi do niego Klient i zadaje pytanie. W ilu przypadkach spotkałeś się z sytuacją, kiedy sprzedawca udaje, że nie widzi klienta? My się z taką sytuacją nie spotkaliśmy, więc dlaczego w handlu internetowym miałoby być inaczej?
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, jeżeli dzisiaj klient nie otrzyma odpowiedzi, to następnym razem może w ogóle nie napisać. Lepiej zatem odpisać „Nie jestem zainteresowany”, „Nie, dziękuję”, itp., niż nic nie odpisać. Taka krótka informacja zajmie Ci kilka sekund, ale nie zniechęci klienta tak, jak brak odpowiedzi.
 

Czy możemy wymagać odpowiedzi?
Nie możemy, ponieważ naszym celem jest uświadamianie i zwiększanie współczynnika odpowiedzi pomiędzy użytkownikami. Nie możemy zmusić Cię do odpowiedzi, jednak zawsze skontaktujemy się z Tobą w przypadku wiadomości bez odpowiedzi. Jeżeli nie otrzymamy od Ciebie odpowiedzi, to będziemy ponaglać nasz kontakt. Jeżeli w ciągu dwóch tygodni nie otrzymamy od Ciebie żadnej odpowiedzi, zachowujemy sobie prawo do wyłączenia opcji sprzedającego na Twoim koncie.

Zagrożenia w sieci stają się coraz bardziej powszechne, a osoby wyłudzające dane coraz sprytniejsze. Możesz jednak znacząco zwiększyć swoje bezpieczeństwo w sieci pamiętające o kilku podstawowych regułach:

  • Merkandi nigdy nie prosi o podanie hasła do konta użytkownika, ani żadnego innego hasła do poczty elektronicznej, lub jakichkolwiek innych usług;
  • Należy zawsze upewnić się, że logowanie następuje na domenie merkandi (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr) i że strona logowania zabezpieczona jest certyfikatem;
  • Należy zawsze sprawdzić, czy otrzymana wiadomość została wysłana z prawidłowej domeny merkandi (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr, itp.). Nigdy nie wysyłamy wiadomości z innych adresów;
  • W przypadku wątpliwości dot. autentyczności otrzymanej wiadomości prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta. Jeżeli to możliwe, prosimy o przesłanie nam otrzymanej wiadomości na adres info@merkandi.pl w celu jej weryfikacji.
  • Jeśli padłeś ofiarą phishingu, natychmiast zgłoś ten fakt naszemu zespołowi.
     

Czym jest phishing i jak działa?
Phishing jest to próba wyłudzenia danych, w której przestępca podszywa się pod firmę, lub inną osobę. W takich sytuacjach wysyłane wiadomości zawierają najczęściej informację o zablokowaniu konta, deaktywacji niektórych funkcjonalności, braku opłacenia zamówienia, itp., oraz link do wykonania danej akcji. Link ten prowadzi najczęściej do strony, która jest identyczna z oryginałem, jednak w rzeczywistości jest wyłącznie jego kopią pod zupełnie innym adresem. Strona taka zazwyczaj wymaga od nas zalogowania się, wyłudzając w tym momencie nasze dane. Przykład takiej strony poniżej:


Jak temu zapobiec?
Sprawdź domenę. Jeżeli domena różni się od domen merkandi (merkandi.pl, merkandi.com, merkandi.fr, merkandi.com, etc.), nie loguj się!
Sprawdź, czy połączenie na stronie jest szyfrowane - po lewej stronie adresu powinna znaleźć się kłódka z ważnym certyfikatem. Jeżeli przeglądarka informuje Cię, że strona nie jest zabezpieczona - nie loguj się!


Podałem dane do logowania na fałszywej stronie, co zrobić?
Zgłoś się natychmiast do naszego Biura Obsługi Klienta w celu uzyskania pomocy. Równocześnie zalecamy wykonanie następujących czynności:

  • Zmień hasło na koncie Merkandi.
  • W przypadku, gdy używałeś tego samego hasła na innych portalach lub serwisach internetowych, zalecamy jego zmianę.
  • Wyloguj się z pozostałych sesji na innych urządzeniach.

Celem zapewnienia możliwie jak największego zasięgu i liczby potencjalnych klientów, wszystkie oferty publikowane na Merkandi są automatycznie tłumaczone. Zasada działania jest prosta - przy publikacji oferty sprzedający wypełnia opisy w językach, w których jest w stanie to zrobić, natomiast dla wszystkich pozostałych języków tłumaczenia uzupełniają się automatycznie w ciągu 24 godzin.

 

Rezygnacja z tłumaczeń automatycznych

Wprowadziliśmy taką funkcjonalność ze względu na liczne prośby i pytania użytkowników. W związku z tym jeżeli jesteś sprzedającym na Merkandi i z jakiegokolwiek powodu nie chcesz, aby Twoje oferty były automatycznie publikowane w innych językach, wystarczy zgłosić się do naszego działu obsługi klienta, aby deaktywować opcję automatycznego tłumaczenia ofert. Jeżeli zaś dotyczy to wyłącznie jednej oferty, wystarczy na liście ofert wybrać pole edycji i usunąć tytuł, opis oraz tagi z języka, który chcesz anulować. Po zapisaniu zmian automatyczne tłumaczenie zostanie usunięte.

 

Korzyści z automatycznego tłumaczenia ofert

Wraz z postępem czasu handel staje się coraz łatwiejszy. Wymiana handlowa z innymi krajami, w szczególności w obrębie Unii Europejskiej, stała się niezwykle prosta. W związku z tym, wychodząc naprzeciw kupującym, którzy szukają towaru niezależnie od kraju pochodzenia, oraz chcąc wesprzeć sprzedających, którzy szukają nowych rynków zbytu, stworzyliśmy funkcjonalność automatycznego tłumaczenia ofert. Oferty tłumaczone są za pomocą takich narzędzi jak Google Translate, Yandex oraz DeepL dla zapewnienia najlepszej jakości i efektów.

 

Potrzebujesz pomocy?

Bezpłatny NEWSLETTER

Codzienne powiadomienia o nowych produktach i nowościach w serwisie Merkandi.