Zagrożenia w sieci stają się coraz bardziej powszechne, a osoby wyłudzające dane coraz sprytniejsze. Możesz jednak znacząco zwiększyć swoje bezpieczeństwo w sieci pamiętające o kilku podstawowych regułach:
- Merkandi nigdy nie prosi o podanie hasła do konta użytkownika, ani żadnego innego hasła do poczty elektronicznej, lub jakichkolwiek innych usług;
- Należy zawsze upewnić się, że logowanie następuje na domenie merkandi (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr) i że strona logowania zabezpieczona jest certyfikatem;
- Należy zawsze sprawdzić, czy otrzymana wiadomość została wysłana z prawidłowej domeny merkandi (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr, itp.). Nigdy nie wysyłamy wiadomości z innych adresów;
- W przypadku wątpliwości dot. autentyczności otrzymanej wiadomości prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta. Jeżeli to możliwe, prosimy o przesłanie nam otrzymanej wiadomości na adres info@merkandi.pl w celu jej weryfikacji.
- Jeśli padłeś ofiarą phishingu, natychmiast zgłoś ten fakt naszemu zespołowi.
Czym jest phishing i jak działa?
Phishing jest to próba wyłudzenia danych, w której przestępca podszywa się pod firmę, lub inną osobę. W takich sytuacjach wysyłane wiadomości zawierają najczęściej informację o zablokowaniu konta, deaktywacji niektórych funkcjonalności, braku opłacenia zamówienia, itp., oraz link do wykonania danej akcji. Link ten prowadzi najczęściej do strony, która jest identyczna z oryginałem, jednak w rzeczywistości jest wyłącznie jego kopią pod zupełnie innym adresem. Strona taka zazwyczaj wymaga od nas zalogowania się, wyłudzając w tym momencie nasze dane. Przykład takiej strony poniżej:
Jak temu zapobiec?
Sprawdź domenę. Jeżeli domena różni się od domen merkandi (merkandi.pl, merkandi.com, merkandi.fr, merkandi.com, etc.), nie loguj się!
Sprawdź, czy połączenie na stronie jest szyfrowane - po lewej stronie adresu powinna znaleźć się kłódka z ważnym certyfikatem. Jeżeli przeglądarka informuje Cię, że strona nie jest zabezpieczona - nie loguj się!
Podałem dane do logowania na fałszywej stronie, co zrobić?
Zgłoś się natychmiast do naszego Biura Obsługi Klienta w celu uzyskania pomocy. Równocześnie zalecamy wykonanie następujących czynności:
- Zmień hasło na koncie Merkandi.
- W przypadku, gdy używałeś tego samego hasła na innych portalach lub serwisach internetowych, zalecamy jego zmianę.
- Wyloguj się z pozostałych sesji na innych urządzeniach.