Strefa specjalna to miejsce zarezerwowane dla najbardziej aktywnych użytkowników, którzy oczekują więcej i poszukują najlepszych ofert. Użytkownicy znajdą tutaj specjalnie wyselekcjonowane oferty, które nie mogą być dostępne publicznie z takich powodów jak:
- umowa z producentem, która zabrania publikowanie ofert w formie ogólnodostępnej;
- towar posiada ograniczenia sprzedaży w określonych krajach;
- cena towaru nie może być podana do publicznej wiadomości;
- towar jest markowy, lecz jego dalsza dystrybucja obarczona jest restrykcjami.
Powyższe ograniczenia są najczęściej nakładane przez same marki, producentów lub dystrybutorów i nie są negocjowalne, Produkty, które są nimi objęte nie mogą być zatem oferowane na ogólnodostępnych kanałach sprzedażowych. W Merkandi znamy tę specyfikę rynku hurtowego, dlatego też zdecydowaliśmy się wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników tworząc zamkniętą strefę specjalną.
Kupujący zainteresowani ofertami tego typu mogą wykupić dostęp do strefy specjalnej z poziomu panelu Użytkownika. Po wykupieniu dostępu, użytkownik będzie miał możliwość przeglądania ofert specjalnych z poziomu strony głównej oraz w poszczególnych kategoriach. Dostęp do strefy specjalnej obowiązuje przez 12 miesięcy od daty zakupu i jest ściśle związany z ważnością konta.
Sprzedający, którzy posiadają towar spełniający jeden z powyższych warunków mogą opublikować swoje oferty w strefie specjalnej zaznaczając pole "Oferta widoczna tylko dla wybranej grupy użytkowników z dostępem do strefy specjalnej", w formularzu publikacji oferty. Po opublikowaniu takiej oferty będzie ona widoczna wyłącznie dla użytkowników, którzy mają wykupiony dostęp do strefy specjalnej. Użytkownik nie posiadający dostępu do strefy specjalnej, może publikować w niej swoje oferty.
Strefa specjalna jest nowatorską funkcjonalnością na platformie Merkandi zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Kupujący mają dostęp do unikatowych ofert, niepublikowanych na innych portalach, sprzedający natomiast mają możliwość zaprezentowania towarów objętych ograniczeniami sprzedaży i dystrybucji oraz kontaktu z kupującymi, którzy szukają tego typu produkty.
Strefa specjalna zatem doskonałe uzupełnienie bazy ofert dla towarów, które ze względu na ograniczenia sprzedażowe, nie mogą być prezentowane w ogólnodostępnych stronach handlu hurtowego.