FLASH SALEFLASH SALE
-20%
Na roczną REJESTRACJĘ i PRZEDŁUŻENIE
promocje nie łączą się
22 Ilość pozostałych pakietów

Najlepsze oferty stockowe ze 150 krajów

Ponad 100 000 zadowolonych użytkowników

Oferty tańsze nawet o 90% ceny wyjściowej

Bezpośredni kontakt do sprzedawców i hurtowników

System komentarzy na Merkandi

Komentarze na platformie wystawiane są przez kupujących dla sprzedających. W zależności od ich typu i liczby mogą generować zaufanie do Twojej firmy i zwiększać sprzedaż lub odstraszać Twoich potencjalnych klientów. Jak działa system komentarzy na Merkandi? Poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki.

Jak działają komentarze na Merkandi?
Każdy kupujący ma prawo wystawić jeden komentarz do jednej dokonanej transakcji, jeżeli od dnia wystawienia faktury przez sprzedającego minęło nie więcej niż 2 miesiące. Komentarz może być jednego z trzech typów - pozytywny, neutralny lub negatywny. W przypadku pierwszych dwóch publikacja następuje natychmiastowo, a hurtownik otrzymuje powiadomienie o nowym komentarzu opublikowanym na jego profilu. W przypadku negatywnego - trafia on do naszego zespołu. Jeżeli jest prawidłowo sformułowany, przenosimy go do kolejki oczekujących publikacji i wysyłane jest powiadomienie systemowe do sprzedającego. Każdy hurtownik ma od tego momentu 7 dni na wyjaśnienie sprawy z kupującym lub zgłoszenie nam, że transakcja się nie odbyła. Jeżeli w tym czasie kupujący zgłosi chęć jego usunięcia lub nie uda nam się pozyskać dowodów zawarcia transakcji po zgłoszeniu jej braku przez hurtownika - usuwamy go i informujemy obie strony. W przeciwnym przypadku po 7 dniach zostaje opublikowany, a hurtownik otrzymuje powiadomienie.

Drugim elementem systemu komentarzy jest ocena sprzedającego w 4 kategoriach: 
- zgodność przedmiotu z opisem
- kontakt ze sprzedającym
- czas realizacji zamówienia
- koszt wysyłki
Każdą z tych kategorii można ocenić od 1 do 5 gwiazdek. Następnie średnia opinii wszystkich komentujących jest uśredniana i wyświetlana w profilu sprzedającego.

Czy mogę usunąć negatywny komentarz z mojego profilu?
Każdy komentarz może być usunięty w przypadku, gdy kupujący zgłosi nam, że spór został rozwiązany i wypracował z hurtownikiem rozwiązanie. W uzasadnionych przypadkach usuwamy komentarze, gdy okaże się, że transakcja się nie odbyła. W pozostałych przypadkach nie pośredniczymy w sporach dot. komentarzy. Każdy kupujący ma możliwość wystawienia komentarza negatywnego a hurtownik, poza wskazanymi wyjątkami, nie ma prawa rościć o jego usunięcie.

Dbanie o reputację i unikanie negatywnych komentarzy
Negatywne komentarze niewątpliwie wpływają negatywnie na sprzedaż i zaufanie klientów. W związku z tym polecamy każdemu hurtownikowi zdobywanie pozytywnych komentarzy już od pierwszego dnia. Powodów takiej porady jest kilka:
- pozytywne komentarze zwiększają wiarygodność sprzedającego
- w przypadku otrzymania negatywnego komentarza, pozytywne zmniejszają jego siłę i pozwalają utrzymać reputację na wysokim poziomie
- duża liczba pozytywnych komentarzy generuje większą sprzedaż.

Jak zachęcić kupujących do wystawienia komentarza?
Do publikacji negatywnych komentarzy nikogo nie trzeba zachęcać, natomiast w przypadku pozytywnych doświadczeń kupujący nie są tak skłonni dzielić się swoją opinią. W związku z tym polecamy kilka znanych i sprawdzonych przez naszych hurtowników metod pozyskiwania pozytywnych opinii:
- rabat na zamówienie lub kolejne zamówienie
- gratisy dodane do zamówienia w ramach publikacji komentarzy
- zaoferowanie lepszego jakościowo towaru w ramach rekompensaty za opinię

Co zrobić gdy kupujący opublikował nieuczciwy komentarz?
Jeżeli z jakiegoś powodu komentarz jest krzywdzący i nieprawdziwy, każdy sprzedający ma możliwość odpowiedzi na niego. W takiej sytuacji pod komentarzem w profilu pojawi się również odpowiedź, co pozwoli potencjalnym kupującym poznać opinię obu stron na temat transakcji i daje możliwość obrony przed nieuczciwymi kupującymi.
Jest jeszcze jedna ważna rzecz, którą warto wspomnieć. Merkandi jest platformą operująca w wielu różnych krajach oraz wielu językach. W przypadku otrzymania komentarza niezależnie od języka jego publikacji nasi specjaliści przetłumaczą go na wszystkie pozostałe dostępne języki. W ten sposób zyskując pozytywną opinię w jednej wersji, hurtownik otrzymuje pozytywne komentarze w każdej dostępne. Oczywiście taka sama sytuacja występuje również w przypadku komentarzy negatywnych oraz neutralnych.
Polecamy wszystkim korzystać z systemu komentarzy, aby nagradzać hurtowników za profesjonalnie przeprowadzone transakcje oraz aby ostrzegać innych przed nieuczciwymi kontrahentami. Zarówno komentarze jak i ocena sprzedaży w przypadku zdania o klienta zawsze przynoszą pozytywne efekty dla obu stron transakcji.

Zostałem oszukany, czy mogę zrobić coś jeszcze poza publikacją negatywnego komentarza?
Dzięki temu, że weryfikujemy naszych sprzedających, sprawdzamy autentyczność towaru, oraz umożliwiamy użytkownikom wystawianie komentarzy, w znaczny sposób zwiększamy bezpieczeństwo dokonywanych transakcji na naszej platformie. Zdarzają się jednak sytuacje, w których sprzedający z różnych powodów nie wywiązują się z warunków zamówienia. W takim przypadku pierwszym krokiem, jaki powinien podjąć kupujący, jest publikacja negatywnego komentarza w profilu sprzedającego - takie działanie wystarcza najczęściej do tego, aby transakcja została pomyślnie zrealizowana.


W przypadku gdy komentarz nie przyniósł oczekiwanego skutku, kupujący powinien zgłosić sprawę do lokalnego komisariatu Policji. Warto przy tym posiadać komplet dokumentów potwierdzających wszystkie etapy transakcji. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w naszym poradniku dot. dobrych praktyk przy dokonywaniu transakcji.


Z uwagi na fakt, że nie pośredniczymy w transakcjach pomiędzy użytkownikami, wszelkie działania z naszej strony, mające na celu pomoc w rozwiązaniu sporu, mogą zostać podjęte dopiero po otrzymaniu potwierdzenia złożenia zawiadomienia na Policję, o które należy poprosić podczas składania zeznań.

 
 
 
 

Potrzebujesz pomocy?

Bezpłatny NEWSLETTER

Codzienne powiadomienia o nowych produktach i nowościach w serwisie Merkandi.