FLASH SALEFLASH SALE
-20%
Na roczną REJESTRACJĘ i PRZEDŁUŻENIE
promocje nie łączą się
22 Ilość pozostałych pakietów

Najlepsze oferty stockowe ze 150 krajów

Ponad 100 000 zadowolonych użytkowników

Oferty tańsze nawet o 90% ceny wyjściowej

Bezpośredni kontakt do sprzedawców i hurtowników

Jak sprzedawać na Merkandi

Hurtownicy, producenci, dystrybutorzy, którzy szukają nowych rynków zbytu na swoje towary, rejestrują na platformie Merkandi konto PREMIUM, i po pozytywnej weryfikacji prowadzonej działalności gospodarczej, otrzymują możliwość zamieszczania ofert na towary z nadwyżek, licytacji, końcówek serii, zwrotów konsumenckich itp.
Bardzo ważną kwestią, mającą ogromny wpływ na szybki zbyt posiadanych towarów, jest sposób zaprezentowania swojej firmy oraz towarów na platformie Merkandi. Oto kilka wskazówek, które pomogą sprzedającym dotrzeć do większej rzeszy potencjalnych odbiorców, a tym samym przyspieszą samą sprzedaż:

  1. Dobrze opisany profil firmy na platformie Merkandi - należy zadbać o to, by profil hurtowni, który widzą zalogowani kupujący na Merkandi, był uzupełniony o wszystkie możliwe dane. Przede wszystkim powinien on zawierać zawsze aktualne dane kontaktowe. Wskazane jest podać pełny adres firmy, ewentualnie adres magazynu, adres strony internetowej przedsiębiorstwa, poza tym dane osób do kontaktu - nazwiska, numery telefonów stacjonarnych, numeru faksu, numery telefonów komórkowych , adresy mailowe, godziny otwarcia firmy, ew. konta na skype, a także język, w jakim dana osoba może obsłużyć kontrahenta. Ważne są także dane dotyczące warunków płatności oraz warunków dostawy towaru - w zakładce Moje konto - Dane hurtowni, należy wskazać obok danych firmowych i danych kontaktowych także oferowane metody płatności oraz sposób wysyłki. Warto również w polu Dodatkowe informacje opisać w kilku zdaniach profil prowadzonej działalności, wskazać branże, grupy towarowe oraz inne cenne informacje, które mogą wyróżnić firmę na tle innych sprzedających.
  2. Regularne zamieszczanie ofert - zaleca się regularne zamieszczanie ofert na Merkandi, według ustalonego przez siebie harmonogramu. Trzeba pamiętać, że klienci, z którymi wspołpracujemy lub w niedalekiej przyszłości będziemy współpracować, cenią sobie wystawców, którzy regularnie odświeżają swój asortyment. Trudno wyznaczyć tu jakiś limit, ale częsta obecność hurtownika na platformie, która przejawia się w postaci nowych ofert, skutkuje większym zainteresowaniem ze strony kupujących, którzy poprzez codzienny newsletter informowani są o kolejnych nowościach produktowych na Merkandi. W zależności od oferowanego asortymentu - powinny to być różne oferty na różne towary, publikowane w różnych branżach (oczywiście wybór branży musi być adekwatny do oferowanych produktów).
  3. Właściwa prezentacja towaru w ogłoszeniu - w myśl zasady "wszystko da się sprzedać, tylko potrzebuje ładnego opakowania" należy zadbać o szczegółowość opisu, towaru który chcemy sprzedać. Dobrą praktyką jest stosowanie opisów, które są rzeczowe, konkretne, przejrzyste, pozbawione błędów, zorientowane na cel i możliwie obiektywne. Jeśli nasz produkt posiada wady, nie bójmy się ich opisać - w końcu towary używane, ze zwrotów czy odnawiane także docierają do szerokiej grupy odbiorców, którzy często szukają produktów zawierających mniejsze lub większe wady.
  4. Najważniejszymi elementami, składającymi się na dobry opis oferty są jej tytuł oraz opis towaru - powinny one być sformułowane rzeczowo i dokładnie.
    W tytule nie należy używać ogólnych zwrotów typu Sprzedam tanio lub Okazja teraz!, tylko podać dokładnie to, co mamy do sprzedania, bowiem tylko wówczas potencjalni klienci, poszukujący identycznego lub podobnego towaru, korzystając z wyszukiwarki na portalu Merkandi, odnajdą od razu nasze ogłoszenie. W tytułach należy zawrzeć kilka najistotniejszych - opisujących nasz towar - słów kluczowych, włączając w to nazwy marek, pochodzenie (licytacje komornicze, towar z likwidacji, towar z nadwyżek, itp.)
    Opis produktu powinien dać kupującemu prawdziwy obraz towaru, jaki mamy do sprzedania. Należy w pierwszej kolejności wskazać zalety produktu / stocku, oraz zalety warunków jego zakupu (np. dodatkowe rabaty przy odbiorze większej ilości, darmowa dostawa na terenie UE przy zamówieniach powyżej danej kwoty, możliwość wysyłki próbek itp.) . W dalszej części opisu trzeba wspomnieć o ewentualnych wadach posiadanego towaru (brak oryginalnych opakowań, drobne ślady użytkowania, wady fabryczne itp.).
  5. Bardzo ważnym składnikiem oferty są zdjęcia towaru - zdjęcie główne powinno przedstawiać produkt w sposób możliwie atrakcyjny, tak by przyciągnąć uwagę odwiedzających platformę. Zdjęcie szarego kartonu lub pustej palety lepiej zastąpić dobrym zdjęciem wybranych produktów, które są przedmiotem oferty. Zamiast zdjęć katalogowych zaleca się zamieszczać prawdziwe zdjęcia artykułów, bo to dodatkowo podnosi wiarygodność ogłoszenia.
  6. Publikowanie ofert w różnych wersjach językowych - platforma Merkandi prowadzona jest w wielu językach. Oferty zamieszczone we wszystkich wersjach językowych są pozycjonowane w Google, Yandex, Bing i Yahoo. Jeśli sprzedającemu zależy na dotarciu ze swoją ofertą do jak największej liczby potencjalnych kupujących, powinien on więc zamieszczać swoje ogłoszenia, po uprzednim wprowadzeniu odpowiedniego tłumaczenia, np. przy pomocy Google Translate, we wszystkich dostępnych wersjach językowych Merkandi.

Potrzebujesz pomocy?

Bezpłatny NEWSLETTER

Codzienne powiadomienia o nowych produktach i nowościach w serwisie Merkandi.